Teatr Powszechny - Teatr Powszechny
Image

(…) Najmocniejszą stronę przedstawienia stanowią reżyseria i gra aktorska. To naprawdę jedna z najlepiej zagranych premier w radomskim teatrze od kilku sezonów. Na uznanie zasługują wszyscy aktorzy – Iwona Pieniążek, Kamila Calińska, Zbigniew Pudzianowski, Jarosław Rabenda, Cezary Jankowski, Konrad Fulde.

Zbigniew Bąk, Madonna na śmietniku, „Echo Dnia” 2002, nr 65 z dn. 18.03.

 

Wystawiona w sobotę w Teatrze Powszechnym „Prawdziwa historia głupiego Jasia” Radosława Figury w porównaniu do wersji czytanej traci na drapieżności i sugestywności.
(…) Już niezbyt fortunny wydaje się zamysł, by zamiast na scenie kameralnej, gdzie czytano ją podczas Tygodnia Sztuk Odważnych, sztuka grana była na scenie dużej. Dosłownie na scenie, zatem widzowie siedzą w kilkudziesięciu ustawionych na niej rzędach. Podczas czytania sztuki aktorzy szli na całość i nawet markując role, wydobyli drapieżność tekstu. Małgorzata Bogajewska, reżyser spektaklu, powadzi całość w tonie tak ściszonym, że trudno zrozumieć motywy buntu Jasia, a także przejąć się jego losem. Podobnie rzecz ma się w przypadku bezdomnych. Niejasny jest też finał przedstawienia.

Barbara Koś, Jaki grzeczny Jaś, „Słowo Ludu” 2002, nr 65 z dn. 18.03.

 

(…) O czym jest „Prawdziwa historia…”? Otóż gdzieś w norze, na obrzeżach tzw. normalnego świata, żyje czwórka bezdomnych: Kaśka (Iwona Pieniążek), Adidas (Jarosław Rabenda), Picuś (Zbigniew Pudzianowski) i Profesor (Konrad Fulde) – wszyscy dobrzy w tych rolach. Nagle do ich azylu wkracza dwójka młodych – prawnik Jasio (Cezary Jankowski) i jego narzeczona Lilka (Kamila Calińska). O ich grze szkoda mówić.
(…) W pierwotnym tekście nie było tylu przekleństw, kopulacji. Mam wrażenie, że na siłę chciano upodobnić sztukę do modnego obecnie nurtu tzw. nowych brutalistów, czyli dzieł Sarah Kane i Marka Ravenhilla.
Nie wiem też, czemu gości stłoczono na prowizorycznej widowni urządzonej na części sceny i usadzono na niewygodnych krzesłach.

Renata Metzger, Na marginesie, „Gazeta Wyborcza” (Radom) 2002, nr 65 z dn. 18.03.

PARTNERZY TEATRU
COPYRIGHT © 2020. Teatr powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu
Projekt: Adam Żebrowski    |    Wdrożenie: Flexi Design